- OPUBLIKOWANO
- 18 marca 2018
SDBC W Gimnazjum nr 2 w Braniewie
Szkolny Dzień Bezpieczeństwa Cyfrowego w Gimnazjum nr 2 w Braniewie rozpoczął się 12 marca, a zakończył podsumowujacym apelem następnego dnia. Przebieg wydarzenia został wcześniej ustalony z dyrektorem i wicedyrektorem szkoły.
SDBC rozpoczął się w poniedziałek o 8:30 szkoleniem nauczycieli. Podczas spotkania z dyrekcją i nauczycielami Edukator przedstawił cyberzagrożenia występujące w mediach elektronicznych, sposoby zapobiegania im, wskazał gdzie młodzież może szukać pomocy, jak również przedstawił film otrzymany od SMwI. Edukator zaponzał grono pedagogiczne z założeniami i celami projektu, oraz wskazał jakie zasoby edukacyjne posiada strona www.cyfrowobezpieczni.pl, w tym filmotekę, bibliotekę materiałów, możliwość odbycia kursów learningowych. Przekazano materiały otrzymane od stowarzyszenia: broszury dla nauczycieli, rodziców, plakaty oraz płyty.
Nauczyciele na koniec warsztatowo pracowali nad zabezpieczaniem swoich kont mocnym hasłem. Szkolenie cieszyło się dużym zainteresowaniem, a nauczyciele chętnie zadawali pytania i aktywnie pracowali.
Warsztaty zostały przeprowadzone w trzech klasach drugich. Znając problemy występujące w tych grupach, dostosowano treści do potrzeb. Podczas warsztatów omówiono zjawiska takie jak : cyberprzemoc, seksting, włamania na konta innych użytowaników. Przedstawiono film otrzymany od SMwI przeznaczony dla uczniów i uczennic, oraz wskazano miejsca gdzie mogą liczyć na pomoc. Zgodnie z zaleceniami przeprowadzone zostały qiuzy.
Spotkanie na auli Edukatora z uczniami odbyło się dnia 13 marca 2018r., o godzinie 11:30. Podczas niego Edukator zaprezentował film na temat cyberzagrożeń, przedstawił podstawowe problemy dotyczące cyberbezpieczeństwa i informacje o miejscach świadczących pomoc w sytuacjach cyberzagrożeń, zaprezentował cele i założenia projektu. Młodzież bardzo chętnie włączała się do dyskusji o zagrożeniach oraz o zasadach bezpiecznego korzystania z Internetu.
Dziękuję Dyrekcji, Nauczycielom i Uczniom za zaangażowanie i aktywną współpracę.