- OPUBLIKOWANO
- 10 października 2018
Szkoła Podstawowa w Zespole Szkolno-Przedszkolnym Nowym Klinczu (kl. 1-6)
15 października 2018 r. - SDBC
Szkolny Dzień Bezpieczeństwa Cyfrowego w Szkole Podstawowej w Nowym Klinczu rozpoczął się od spotkania Edukatora z dyrektorem Szkoły i Szkolnym mentorem cyberbezpieczeństwa w celu przedstawienia oferty wsparcia proponowanej szkołom w ramach projektu Cyfrowobezpieczni.pl
Spotkanie edukatora z uczennicami i uczniami z klas I-III, kl. IV-VI oraz kl. VII-VIII dotyczyło m.in. zapoznania uczestników wydarzenia z założeniami i celami projektu, zaprezentowania portalu cyfrowobezpieczni.pl oraz zaprezentowania filmów o tematyce cyberzagrożeń i bezpieczeństwa w sieci. Z kolei przeprowadzone (w wybranych klasach) warsztaty rozpoczynały się i kończyły quizem sprawdzającym wiedzę uczniów i uczennic, zaś poruszana tematyka zajęć i obejrzane filmy potwierdziły gotowość uczniów do rozmów i dyskusji na temat cyberzagrożeń w sieci. Uczniowie z uwagą przyjęli informacje prawne dotyczące łamania prawa w sieci, podawali przykłady wykorzystywania narzędzi cyfrowych w ich codziennym życiu, zwracali uwagę na potrzebę stosowania zasady ograniczonego zaufania w sieci.
Ostatnim punktem SDBC było spotkanie z Radą Pedagogiczną, w trakcie którego omówiono działania projektowe, poruszono zagadnienia cyberzagrożeń występujących wśród uczniów, sposoby ich zapobiegania oraz przekazano informację dotyczącą planowanych spotkań nauczycieli z rodzicami (dot. scenariusza spotkania, prezentacji oraz filmu dla rodziców). Zaproszono nauczycieli do korzystania z materiałów przygotowanych w ramach projektu i publikowanych na stronie portalu cyfrowobezpieczni.pl. oraz do udziału w kursie e-learningowym nt. „ Jak zapewnić uczniowi bezpieczeństwo w sieci”.
Panu Arkadiuszowi Markiewiczowi – dyrektorowi Szkoły oraz Pani Patrycji Borzyszkowskiej - szkolnemu mentorowi cyberbezpieczeństwa dziękuję za pomoc w organizacji SDBC, natomiast Nauczycielom i Uczniom dziękuję za udział w wydarzeniu oraz miłą i twórczą atmosferę pracy.