- OPUBLIKOWANO
- 19 kwietnia 2018
SDBC w Szkole Branżowej I Stopnia Nr 4 w Nowym Sączu
Podczas spotkania z Dyrektorem Szkoły Edukator zaprezentowała ofertę wsparcia zadania publicznego oferowanego dyrekcji szkoły, Rady Pedagogicznej, uczniów, uczennic i ich Rodziców. Następnie przekazała materiały otrzymane od Stowarzyszenia wśród których były plakaty, broszury informacyjne oraz filmy dotyczące cyberzagrożeń.
Następnie Edukator przeprowadziła 3 warsztaty w których wzięło udział 40 uczniów i 5 nauczycieli. Każdy z warsztatów rozpoczął się pretestem i zakończył posttestem. Tematyka zajęć skupiała się wokół bezpiecznego zachowania uczniów i zagrożeń wynikających z korzystania z Internetu, w tym nawiązywania kontaktów w sieci, mowy nienawiści i kreowania wizerunku, pornografii. Wypowiedzi młodzieży świadczyły o ich świadomości dot. przyczyn i skutków zagrożeń występujących w sieci.
Następnie odbyło się spotkanie Edukatora ze społecznością szkolną w świetlicy szkolnej, którym wzięło udział 37 uczniów i uczennic oraz 7 nauczycieli. Podczas wystąpniena Edukator przedstawiła główne założenia i cele projektu a także korzyści i zagrożenia, które wiążą się z korzystaniem z Internetu. Następnie zaprezentowała otrzymany od Stowarzyszenia film pt. "Jak unikać zagrożeń cyfrowego świata". Po projekcji filmu wywiązała się dyskusja nt. zagrożeń związanych z 3 historiami przedstawionymi w filmie. Na zakończenie spotkania Edukator wskazała miejsca świadczące pomoc ofiarom cyberzagrożeń.
Na zakończenie SDBC odbyła się Rada Pedagogiczna w której uczestniczyło 13 nauczycieli. W czasie spotkania Edukator zaprezentowała broszury informacyjne i filmy dedykowane dla nauczycieli i rodziców. Udzieliła też nauczycielom instruktażu w zakresie przeprowadzenia części wywiadówki nt. cyberzagrożeń. Zachęcała także wychowawców do przeprowadzenia diagnozy i zajęć dot. cyberzagrożeń na kanwie scenariuszy dostępnych na portalu cyfrowobezpieczni.pl
Bardzo dziękuję za życzliwe przyjęcie, zaangażowanie i owocną współpracę.
- AUTOR ZDJĘĆ
- Jagoda Jurkowska