Dwujęzyczna Szkoła Podstawowa "Primary Steps"

Zielona 32
43-300 Bielsko-Biała
woj. śląskie

  • 47

    uczniów

  • 20

    nauczycieli

W działaniach związanych
z bezpieczeństwem cyfrowym w naszej
szkole wzięło udział:

0

uczniów

0

nauczycieli

0

rodziców

Dwujęzyczna Szkoła Podstawowa "Primary Steps" stawia przed sobą zadanie wychowania świadomych swoich praw, otwartych na wszystkie kultury i przygotowanych do wyzwań dwudziestego pierwszego wieku, przyszłych obywateli demokratycznej Europy i świata.
Głównym celem naszej szkoły jest:

  • kształtowanie wrażliwości językowej i rozwijanie kompetencji komunikatywnych uczniów na poziomie dwujęzyczności funkcjonalnej, tj. swobodnego posługiwania się zarówno językiem polskim, jak i angielskim,
  • wszechstronne wykształcenie naszych podopiecznych, tak aby potrafili umiejętnie korzystać z nabytej wiedzy w dalszej edukacji i życiu codziennym, i aby stali się osobami odpowiedzialnymi, twórczymi i wrażliwymi,
    wychowanie uczniów w duchu tolerancji, rzetelności i szacunku do drugiej osoby,
  • wypracowanie i kształtowanie umiejętności samodzielnego i twórczego myślenia.

Dwujęzyczna Szkoła Podstawowa „Primary Steps” stosuje metody nauczania w oparciu o edukację dwujęzyczną, która poza aspektem językowym przynosi młodemu człowiekowi wiele korzyści.

  • Przynajmniej 6 spośród 9 godzin z języka angielskiego tygodniowo prowadzą nauczyciele anglojęzyczni ”native speakers”, w tym nauczyciele brytyjscy po studiach kierunkowych z nauczania wczesnoszkolnego.
  • Uczniowie na co dzień mają kontakt ze środowiskiem międzynarodowym, gdyż lektorzy pracujący w naszej placówce pochodzą z wielu krajów. Dzięki temu, dzieci mogą poznać różne kultury oraz oswoić się z odmiennym akcentem i intonacją, charakterystycznymi dla poszczególnych stron świata.
  • 4 godziny w tygodniu zajmuje STEM. STEM jest akronimem powstałym z angielskich terminów: Science, Technology, Engineering i Mathematics. W Unii Europejskiej znany jest tekże pod nazwą MTS – Mathematics, Science, Technology. STEM jest programem nauczania integrującym nauki scisłe, technologię, inżynierię i matematykę w jedną, spójną całość prowadzoną przez brytyjskiego metodyka w języku angielskim.