- OPUBLIKOWANO
- 08 lutego 2017
Szkolne Zasady Bezpieczeństwa w Internecie
Szkolny Dzień Bezpieczeństwa Cyfrowego. Prowadził go edukator Grzegorz Kozłowski we współpracy ze szkolnym mentorem cyfrowego bezpieczeństwa Markiem Poniewierką.
Szkolny Dzień Bezpieczeństwa Cyfrowego poprzedziło spotkanie z dyrektorem Szkoły, podczas którego Edukator przedstawił ofertę wsparcia zadania publicznego "Bezpieczna Szkoła Cyfrowa" oferowanego dla dyrekcji, nauczycieli, nauczycielek, uczniów, uczennic i rodziców uczniów szkoły,
Edukator zaprosił szkołę do udziału i systemowej realizacji działań w organizowanym przez Stowarzyszenie "Miasta w Internecie" konkursie dla szkół pt. „Jesteśmy Cyfrowobezpieczni!”
Nastepnie odbyło się spotkanie Edukatora z uczniami i nauczycielami Szkoły, podczas którego Edukator zaprezentował film nt. cyberzagrożeń przeznaczony dla uczniów i uczennic, przedstawił podstawowe problemy dotyczące cyberbezpieczeństwa oraz informacje o miejscach świadczących pomoc w sytuacjach cyberzagrożeń, zaprezentował główne założenia i cele projektu a także konkurs dla Szkół pt. „Jesteśmy cyfrowobezpieczni!”,
Po apelu odbyły się trzy zajęcia warsztatowe na wybrane tematy cyberbezpieczeństwa, przeprowadzone podczas lekcji w trzech różnych klasach szkoły. Tematykę zajęć Edukator dostosował do potrzeb zgłoszonych przez dyrekcję i nauczycieli, biorąc pod uwagę zaobserwowane przypadki cyberzagrożenia. Podczas zajęć uczniowie obejrzeli film nt. cyberzagrożeń, wzięli udział w konkursach sprawdzających wiedzę nt. cyberzagrożeń a także zobaczyli prezentację nt. cyberzagrożeń. Zajęcia zakończyły się grą zespołową dotyczącą cyberbezpieczeństwa.
Podczas mającej się odbyć szkoleniowej rady pedagogicznej zaplanowano przeprowadzenie instruktażu dla nauczycieli w zakresie przeprowadzenia części „wywiadówki” na temat cyberzagrożeń uczniów i ważnej roli rodziców w ochronie dzieci przed nimi. Na spotkaniach z rodzicami, wychowawcy powinni wyświetlić film i prezentację nt.cyberbezpieczeństwa.
Zadanie uczniów polegało na wypracowaniu w kulkuosobowych grupach plakatów dotyczących bezpiecznego wykorzystywania Internetu. Zredagowane zasady zostały przedyskutowane z uczniami, a następnie spisane w postaci Zasad.